Towary niepodlegające reklamacji

Towary niepodlegające reklamacji

Każdy z nas miał z pewnością styczność z zakupami przez Internet. Ponieważ nie jest to rzecz nowa, to bardzo wiele osób, robi w ten sposób wszelkie zakupy. Są jednak jeszcze tacy, którzy wola podejść do zwykłego sklepu. Nie robią oni jednak wszelkich zakupów w ten sposób. Przykładowo, kosmetyki kupują przez Internet, płacą rachunki przelewem domu itp. są jednak takie dziedziny, w których sieć nie zawsze się sprawdzi.

Zapewne, nie raz Ci się darzyło, że zamówiłaś coś przez Internet, ale okazało się za małe lub za duże. Dotyczy to szczególnie butów i ciuchów. Mimo iż, są rozmiary, które obowiązują, to nie zawsze rzeczywiście się zgadzają z prawdą i mogą być różne.  Dlatego ciuch czy buty, czasem jest lepiej zakupić w sklepie stacjonarnym. Jeżeli weźmiemy pod uwagę opłatę za zwrot przesyłki, to nawet, jeśli w sieci będą tańsze, to i tak wyjdzie nam drożej lub tak samo, a to tylko więcej zmarnowanego czasu.  

Reklamacja przez Internet, a w sklepie stacjonarnym

Jeśli zdecydujemy się np. na zakup butów w sieci, a okażą się za małe, to możemy je wymieniać. W przypadku, kiedy będą one uszkodzone, możemy podać je reklamacji. Napisanie jej jest bardzo proste. Wystarczy, że w górnym rogu kartki zamieściliśmy nasze dane wraz z datą. W treści informujemy sprzedawcę o produkcie oraz o wadach, jakie wystąpiły. W przypadku kiedy,  na stronie znajdziemy gotowy formularz, to go po prostu wypełniamy i wysyłamy mailem lub pocztą w zależności jak żąda sprzedawca. Pamiętajmy jednak o pozostawieniu kopii dla siebie.

W przypadku sklepu stacjonarnego, wszystko wygląda podobnie, tyle żnie wysyłamy zazwyczaj reklamacji pocztą, ale wręczamy ją osobiście sprzedawcy. Przychodzimy oczywiście wraz z rzeczą, którą kupiliśmy, aby sprzedawca mógł zobaczyć, co się stało oraz jak wygląda wada.

Co i kiedy nie podlega reklamacji?

Kiedy okaże się, że kupiłyśmy za duże buty, to idziemy wtedy do sklepu, w którym zostały one nabyte. Ile razy było tak, że sprzedawca nie zgodził się wymienić towaru? Nie jest to z pewnością częste, ale zdarza się. Zależy także, w jakim stanie przyniesiemy dany towar. To czy zostanie on wymieniony zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Jeśli zdążyliśmy zdjąć metki i ubrudzić buty, to na wymianę raczej szans nie ma.

Reklamacji nie podlega towar, o którego wadach wiedzieliśmy. W przypadku kiedy, kupujemy jakąś rzecz i jest wyraźnie zaznaczone, że posiada ona uszkodzenia, to nie możemy ubiegać się ani o naprawę, ani o wymianę. Inaczej jest w przypadku, kiedy kupujemy produkt przeceniony. Sprzedawca nie może powiedzieć, że nie przyjmie reklamacji, ponieważ jest on po obniżce, gdyż tak samo jest uznawany za nowy towar. 

Przemysław

Logistyka przesyłek kurierskich

Related Posts

List ze skargą po angielsku – jak go napisać?

List ze skargą po angielsku – jak go napisać?

Odrzucona reklamacja (czy reklamacja może być odrzucona i w jakich okolicznościach)

Odrzucona reklamacja (czy reklamacja może być odrzucona i w jakich okolicznościach)

Reklamacja – jak ją napisać

Reklamacja – jak ją napisać

Jak złożyć reklamację przesyłki zamówionej za granicą?

Jak złożyć reklamację przesyłki zamówionej za granicą?

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *